ROI en contentmarketing

Wat levert contentmarketing op? Wat meet je precies en gebruik je de juiste metrics?
Doelen van contentmarketing zijn vaak om een merk meer autoriteit te geven, het merkimago te verbeteren en merkoverweging te stimuleren. Dat betekent dat we het succes van contentmarketing niet alleen kunnen meten met webgedrag.

In deze presentatie wordt een aanpak beschreven hoe je de impact van content op je merk kunt meten. En er worden tips gegeven hoe je nog meer merkimpact kunt realiseren met jouw content.

10:35  20 minuten Plenair  Keynote

Over Stephan en Robert

Stephan van Velthoven (47) heeft zo’n 20 jaar ervaring in onderzoek naar merken, media en communicatie. Die ervaring heeft hij opgedaan bij de uitgeverij van De Telegraaf, bij een groot mediabureau en als Insights Director bij Ipsos en Research Director bij Team Vier.
Sinds 2018 is hij voor zichzelf begonnen met Research to Create. Daarnaast is hij met een oud collega van Ipsos gestart met Return on Content met als doel de merkbeleving van content te meten en te verbeteren.

Robert Schueler (51) was voor Ipsos verantwoordelijk voor de innovatie-unit SMX en heeft in verschillende rollen jarenlange onderzoekservaring naar digitale marketing en online consumentengedrag. Samen met Stephan van Velthoven is hij Return on Content gestart om met een gerichte aanpak de waarde uit contentmarketing te vergroten.

Overzicht sprekers