Briefen vanuit het principe: Content is King, Strategie de Aas

“Tactics without strategy is the noise before defeat.”
Je kent de quote van Sun Tzu ongetwijfeld. Of het nu gaat om advertising, activatie of content creatie, de vraag is: waar moet het aan bijdragen? Wat is het strategische doel? Deze briefing-workshop stelt daarom briefen vanuit strategie centraal. We gaan het niet inhoudelijk hebben over blogs, video’s, podcasts, apps of de laatste VR-headsets. Wat we wel doen is een bredere bril opzetten.

Hoe zorgen we ervoor dat content in lijn ligt met je positionering en bijdraagt aan merk- en business groei? En hoe helpt een briefing hierbij? Na het volgen van deze workshop ben je beter uitgerust om agencies strategisch te briefen en te challengen. Kortom, om content te koppelen aan bredere merkstrategie. De workshop is er voor iedereen die werkt met content-specialisten en door de content-bomen het strategische bos weer wil zien.

13:40 50 minuten Workshop  How to-sessie

Over Ariën Breunis

Ariën Breunis is eigenaar van Brand Meester, een consultancy op het gebied merkstrategie en -onderzoek. Daarnaast is hij actief als marketingtrainer en freelancer. In een vorig leven heeft hij marketing- en insights-rollen vervuld bij Millward Brown, PepsiCo, Philips, Interbrand en Kantar Consulting. Wat hem opvalt is dat marketing vaak nodeloos complex is, er veel focus ligt op executie en dat hyper-specialisatie de norm lijkt te zijn. Zijn adagium is: maak het simpel, val terug op de strategie en kijk naar de optelsom van al die zelfverklaarde koninkrijkjes binnen marketing. Alleen zo kan marketing doen wat het moet doen: bijdragen aan merk- en business groei.

< Overzicht sprekers