09:00 uur
ONTVANGST EN REGISTRATIE
09:45 uur
OPENING
10:00 uur
Het Brein
Welke beelden houden je vast? En wat zorgt ervoor dat je onbewust afhaakt? Recente neuro inzichten lijken allemaal te wijzen op één specifiek inzicht.
Welk inzicht dit is, en hoe je dit kan gebruiken in bijna elke video die je maakt, dat leer je in de keynote talk van Neuromarketeer Tim Zuidgeest.
10:45 uur
Trainingsronde 1*
1.1 SEO en Content
‘Wij geven trainingen in Rotterdam. Wil jij een training volgen in Rotterdam? Schrijf je nu in voor een training in Rotterdam!’ Wanneer je zoiets leest, weet je zeker dat je met een ouderwetse SEO-pagina te maken hebt. Met een beetje geluk pikt Google ‘m op, maar bezoekers worden er niet vrolijk van. Wat is dan wel goede content die goed scoort in zoekmachines én lekker leest.
1.2 Creative Content strategieen
Als contentmarketeer gebruik je content om een merk, product of dienst online sterk in de markt te zetten. Denk daarbij niet alleen aan blogs en artikelen, maar ook aan tutorialvideo’s, whitepapers en infographics. Hoe zorg je dat je steeds verrassend uit de hoek komt?
11:45 uur
Trainingsronde 2*
2.1. Skills: optimale organisatie
Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?
2.2 Diversiteit en multiculturele communicatie
12:45 uur
LUNCH BREAK
14:15 uur
Trainingsronde 3*
3.1 Het succes van je strategie meten
Iedereen wil het liefst werken met de beste tools. Maar wat zijn de beste tools voor jouw strategie en hoe maak je die keuze.
3.2 Visual Storytelling
‘Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. Nogal een cliché, maar het is waar. Beelden trekken eerder de aandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijker en beelden blijven beter ‘hangen’ in ons brein. Nu moeten we betekend dat niet dat we alles meteen moeten omzetten naar beeld, maar gaat het om het vinden van de balans tussen taal en beeld. Maar ja hoe pak je dat aan?
15:15 uur
Trainingsronde 4*
4.1 Events als grondstof en hoogtepunt van je strategie
De inhoud van events – kennis en ervaringen van sprekers en gasten – vormen dé perfecte grondstof om contentkalenders weken of zelfs maanden te vullen. Events- en contentdomeinen liggen in elkaars verlengde .
4.2 Nieuwe technologieen
Op het gebied van technologieën gaan de ontwikkelingen razendsnel. Hoe houdt je dat bij en hoe vertaal de toepassingen van deze ontwikkelingen toe in jouw strategie.
16:45 uur
We sluiten de dag af met een discussieronde onder leiding van de dagvoorzitter
17:30 uur
Mogelijkheid om op veilige afstand nog na te praten met de deelnemers van de dag