Programma 2018

In 2017 betraden contentexperts en storytellers van o.a. Heijmans, ABN Amro MeesPierson, Vodafone, RTL en &C het podium om te vertellen over hun content journey. Regisseur Martin Koolhoven gaf een inkijkje in storytelling vanuit filmperspectief.

Dit jaar keert Cor Hospes terug als host van Content18! Ook bevestigd: Hilmar Mulder (Libelle), Edwin Schaapman (Royal Schiphol Group) en diverse cases en keynotes van o.a. Wefilm, Van Wijnen en literair schrijfster Manon Uphoff.

Donderdag 27 September 2018

Cor Hospes zw
Cor Hospes – Dagvoorzitter

10.00 15 minuten Inn Spiratie  Host

Dagvoorzitter Cor Hospes opent Content18.

Lees verder
Ed Peelen – Universiteit van Amsterdam

10.15 40 minuten Inn Spiratie Keynote

Ed Peelen presenteert de uitkomsten van het onderzoek van de Stichting Leerstoel Contentmarketing naar de maturiteit van contentmarketing in Nederland. De uitkomsten worden naast die van andere internationale studies gezet.

Lees verder
Manon Uphoff
Manon Uphoff – literair schrijfster

10.55 20 minuten Inn Spiratie Interview

Schrijfster Manon Uphoff praat over de misverstanden rondom verhalen. Over zin en onzin in opvattingen/ideeën over emotie en authenticiteit. Over het loslaten van regels. Het belang van een eigen stem. En waar bedrijven echt iets kunnen leren van romanciers en filmmaker.

Lees verder
LinseyMonsauret-6565
Linsey Monsauret & Ivo Meijer – Van Wijnen

11.15 30 minuten Inn Spiratie Keynote

De contentcultuur bij Van Wijnen.Hoe één van de grootste bouwers van Nederland haar marketingcommunicatiestrategie veranderde en nu het delen van verhalen stimuleert.

Lees verder
Nancy Berendsen
Nancy Berendsen & Tessa Triesscheijn – Bloemenbureau Holland

11.45 30 minuten Inn Spiratie Keynote

The Green Gallery: high-end visual storytelling als contentmarketingstrategie voor bloemen & planten. Over social influencers, Instagram, free publicity in Vogue & de impact van video.

Lees verder
Atie de Heer
Expertsessie Pure Content – Atie de Heer

13.20 60 minuten Zaal 1 Expertsessie

Lees verder
Ralph Poldervaart
Expertsessie Brand Storytelling – Ralph Poldervaart & Sander van Duijn

13.20 60 minuten Zaal 2 Expertsessie

Lees verder
Bas Derks
Expertsessie ‘Je moet je doelgroep zijn en van ze houden’ – Bas Derks (EO/BEAM)

13.20 60 minuten Zaal 3 Expertsessie

Lees verder
Manon Uphoff
Expertsessie ‘Faalverhalen zijn de echte succesverhalen’ – Manon Uphoff

13.20 60 minuten Zaal 4 Expertsessie

Lees verder
Iris Diepeveen-KL
Iris Diepeveen & Mark de Vink – Prins Petfoods

14.45 30 minuten Inn Spiratie Keynote

Iris en Mark zijn samen met een team content-makers en (online) marketingspecialisten o.a. verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een omnichannel content strategie voor de merken Prins, EduPet en Lifestyle for pets.

Lees verder
ErwinSchaapman
Erwin Schaap – Royal Schiphol Group

15.15 30 minuten Inn Spiratie Keynote

Van procesgedreven organisatie naar een human brand? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Erwin vertelt hoe Schiphol het met een nieuwe contentstrategie voor elkaar krijgt. Welke lessen de luchthaven heeft geleerd en welke uitdagingen er nog liggen.

Lees verder
Hilmar Mulder 2
Hilmar Mulder – Libelle

15.45 30 minuten Inn Spiratie Keynote

Alles anders en toch lekker hetzelfde. Hoe innovatie de redding werd van Libelle, het oudste en grootste mediamerk voor vrouwen in Nederland.

Lees verder
Ruben Cusell
Ruben Cusell – Wefilm

16.15 30 minuten Inn Spiratie Keynote

Hoe ga je viraal met een film? Wat betekent viraal gaan tegenwoordig? En nog belangrijker, hoe bouw je een merk door virale filmcontent? Maak meer impact met minder content.

Lees verder
Cor Hospes zw
Cor Hospes – host

16.45 15 minuten Inn Spiratie Afsluiting

Lees verder